Subtelne kadry Anety Ivanovy

Ostatnio, oglądając całą masę zdjęć wykorzystujących podwójną ekspozycję, natrafiłam na piękne, subtelne kadry. Zaczarowały mnie i zaprosiły do świata marzeń. Ich autorką jest młoda bułgarska artystka Aneta Ivanova. Zaskakujące podwójne ekspozycje stanowią połączenie krajobrazów, widoków miast, płatków kwiatów z delikatnymi kobiecymi portretami. W efekcie powstają hipnotyzujące opowieści. Doświadczamy mistycznego obcowania z pięknem, wspomnieniami, poezją; odbywamy surrealistyczną podróż w głąb nas samych. Aneta jest źródłem inspiracji dla innych fotografów i artystów, którzy śledzą jej prace w mediach społecznościowych. Ja w kadrach Bułgarki dostrzegam nostalgię, tęsknotę za innym światem i wspomnieniami. Widzę życie, które dzieje się poza postaciami. Sylwetki wypełnione są przebytymi drogami, odwiedzonymi miejscami, zapachem morza, minionymi zdarzeniami. Trochę jak duchy snują się po świecie i splatają fantazję z rzeczywistością. Zadałam Anecie kilka krótkich pytań. Zapraszam!

© Aneta Ivanova

© Aneta Ivanova

© Aneta Ivanova

E. P. Kiedy zaczęłaś fotografować?
A. I. Zaczęłam robić zdjęcia, gdy dostałam swój pierwszy aparat cyfrowy — kiedy miałam 13 lat.

E. P. Jak wygląda twój proces tworzenia?
A. I. Zazwyczaj mam główną myśl w głowie. Czasami szkicuję ją, aby upewnić się, że o niej nie zapomnę. Niekiedy moje pomysły zmieniam lub dodaję więcej koncepcji podczas fotografowania lub gdy widzę moje zdjęcia na komputerze.

E. P. Jaka jest Twoja idea?
A. I. Nie powiedziałbym, że mam tylko jeden pomysł, dużo fotografuję i każde zdjęcie jest inne. Każdy kadr jest osobisty i mam nadzieję, że ludzie znajdą w nich coś personalnego także.

E. P. Kim są Twoi modele?
A. I. Modelkami są przeważnie moje siostry. Gdy nie są one dostępne, ja jestem swoim własnym modelem.

E. P. Ile czasu spędzasz na cyfrowej obróbce zdjęcia?
A. I. Różnie, w zależności od projektu. Najdłuższy czas, jaki poświęciłam to rok, a najkrótszy – godzina.

© Aneta Ivanova

E. P. Co sprawia Ci najwięcej trudności w fotografowaniu?
A. I. Gdy muszę zrobić dane zdjęcie. Fotografuję na zlecenie i myślę, że już nigdy tego nie zrobię.
E. P. Jakie są Twoje inspiracje?
A. I. Muzyka, książki, świat wokół mnie. Właściwie – wszystko, co mnie otacza. Rzadko zdarza mi się być zainspirowaną czymś konkretnym, w większości przypadków na moje prace wpływa wiele czynników. Podziwiam wielu artystów, ale chyba największy wpływ wywarł na mnie Dan Mountford.

E. P. Jakie wskazówki dałabyś osobom, które zajmują się podwójną ekspozycją?
A. I. Wystarczy być kreatywnym! Doskonałe tutoriale dotyczące podwójnej ekspozycji można znaleźć w internecie.
Bądźcie cierpliwi i nigdy nie przestawajcie się rozwijać i się uczyć.
E. P. Ostatnio jesteś popularną fotografką — czy czujesz się szczęśliwa?
A. I. Naprawdę nie sądzę,że jestem, ale jeśli to byłaby prawda – to tak, byłabym bardzo szczęśliwa i nigdy nie chciałabym zaprzestać tworzyć!

Zobacz również: Fotoblogia.pl - największy blog o fotografii w Polsce

Prace artystki możecie zobaczyć na jej stronie: anetaivanova.com.

© Aneta Ivanova

© Aneta Ivanova

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Inspiracje:

Królewski retusz z Krakowa Mit a rzeczywistość. Zdjęcia fińskiego fotografa Aapo Huhta Szaleni fotografowie ze Wschodu zdobywają szczyty najwyższych budynków Sztuczny tłum w obiektywie Alex Prager Skąd czerpać inspirację? Dwoistość rzeczywistości ukryta w portretach Na jego zdjęciach eksponaty obserwują zwiedzających Śladami współczesnego nomada Erik Johansson - perfekcyjna manipulacja „Gdzieś na znikającej ścieżce” – pochwała wiejskiego życia na zdjęciach Ivety Vaivode LOMOGRAFIA. Nie myśl! Działaj szybko! The Sochi Project. Siedmioletni dokument fotograficzno-dziennikarski "Frymografia" - ryzyk-fizyk Dramaturgia monumentalnych przestrzeni 365 portretów w 365 dni. Projekt fotograficzny Tomasza Janusza Szeremety „Lubię pozostawiać niedosyt” - fotografie z lotu ptaka Kacpra Kowalskiego Emocjonalna podróż między fotografią a literaturą Eksplodujące, ulotne piękno przypadkowości Oto co robi mama-fotograf, kiedy jej syn śpi "1001 złych uczynków", czyli cała prawda o chłopakach ze Śląska "Lens chimping", czyli po co nam dodatkowa soczewka do obiektywu? Richard Tuschman pokazuje, jak połączyć malarstwo z fotografią Fotografia uliczna to "umiejętność machania młotkiem". Wywiad z Maciejem Jeziorkiem [cz.2] Urok fotografii analogowej, czyli kto jeszcze powiększa zdjęcia w ciemni?

Popularne w tym tygodniu:

Drzewa przewrócone przez orkan. Stworzyły fantastyczną kompozycję do zdjęcia Ukąsiła go czarna mamba, ale dokończył fotografowanie węża. I robi im dalej zdjęcia Kiedyś i dziś – mężczyzna wkleił dorosłego siebie na zdjęcia z dzieciństwa. Wyszło świetnie! Historia tragicznego zdjęcia z Wietnamu. Fotografia obiegła świat pozbawiona kontekstu Magiczne, poetyckie portrety na gorącej Kubie to specjalność Gillian Hyland Magia dobrego zdjęcia tkwi w oczach, zwłaszcza jak jest ich kilka par. Ireneusz "Irass" Walędzik opowiada o swoich bliskich spotkaniach z przyrodą Zdjęcie z lądowania na Księżycu to prawda czy wielka mistyfikacja? 65-letnia kobieta odtwarza znane obrazy w fantastyczny sposób Usunął ze zdjęcia dźwig, którego nikt nie chciał wymazać. Zobacz jak retuszował obraz krok po kroku Pogodna, kolorowa wiosna 1937 roku w Berlinie. Ulice pełne swastyk, żołnierzy i... spokoju Współczesna para nomadów podróżuje po świecie i ujmuje to w piękny sposób. Mieliśmy okazję zamienić z nimi kilka słów Roni Landa sfotografowała interesującą martwą naturę, zrobioną z... mięsa?!